SIX MADUN
Lloyd's Register / IMO No.: 8516756
Stückgutfrachter (Rhein Sea Kümo) / General Cargo Vessel (Rhine-Sea-Coaster)
Bau / Construction
Bauwerft / Shipyard: | Rumpf / Hull: Ravestein BV, Deest / Ausbau: Scheepswerf Damen BV, Gorinchem | ||
Bau Nr. / Hull / Yard No.: | 8202 | Baujahr / Year of built: | 1985 |
Kiellegung / Keel laying: | 31.08. 1984 | Stapellauf / Launching: | 00.00.1985 |
Ablieferung / Delivery: | 05.12.1985 |
Reeder - Manager / Shipping company - Manager
Eigner / Registered owner: | Madun Shipping Co. Ltd., Jersey, Channel Islands | ||
Reeder / Shipping Company (Manager): | 1985: Paul Preisig, Herisau, Switzerland 1989: Suisse-Outremer Reederei AG - Swiss Overseas Ship Management Corp., Zürich |
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Tech. Management / Technical Mgmt.: | siehe oben / as above | ||
Management von / from: | 05.12.1985 | Management bis / until: | 22.09.1994 |
Registerhafen / Homeport: | Nassau | Flagge / flag: | Bahamas (BHS) |
Rufzeichen / Call sign: | C6BJ7 | Register-Nr. / Official No.: | 708805 |
(Maritime Mobile Service Identity) MMSI: | 303044000 | Class: | GL |
Registrier Datum / Date: | 05.12.1985 | Register Streichung / Deletion: | 00.02.1995 |
Verbleib / Fate: | 00.02.1995 verkauft / Sold |
Vermessung / Tonnage
BRZ / GT: | 1'949 | Länge / Length: | 89.30 | Meter | TEU: | 158 |
NRZ / NT: | 870 | Breite / Breadth: | 12.53 | Meter | Passenger: | - |
DWT: | 2'861 | Tiefgang / Draft: | 4.37 | Meter | Besatzung / Crew: | 8 |
Lightship tons: | 1'072 | Tiefe / Depth: | 6.35 | Meter | Airdraft: | 8.65 |
Maschine / Machinery
Maschinen-Typ / Engine type: | 6-Cyl. 6M332AK MaK |
Maschinenhersteller / Engine builder: | MaK Maschinenbau GmbH., Kiel |
Leistung / Power: | 1'359 PS / HP |
Geschwindigkeit / Speed: | 9.5 Knoten / Knots |
Antrieb / Propulsion: | 1 Festpropeller / Fixed blade propeller |
Bugstrahlruder / Bowthruster: | 1 Veth Jet 4K-1000 (BT Engine: MAN 2566 MLE 195 kW) |
Registrierte Schiffsnamen / Registered ship's names
Datum / Date | Schiffsname / Name | Heimathafen / Homeport |
05.12.1985 | SIX MADUN | Nassau |
00.02.1995 | Suzie | Nassau |
00.05.1995 | Mete | Monrovia |
00.02.1999 | Dafi | Kingstown |
00.00.1999 | Katja | Kingstown |
00.01.2000 | Henriette | Emden (Antigua & Barbuda-flag) |
00.10.2005 | Vega | Bratislava |
00.11.2010 | Vega | Belize City |
17.04.2017 | Vega 1 | Panama |
02.09.2021 | Vega 1 | Istanbul |
03.11.1921 | Isik 1 | Istanbul |
09.05.2024 | Kopru 1 | Malakal Harbour |
Verbleib des Schiffes / Fate of vessel: | In Fahrt / In service |
Schiffsgeschichte
Bestellt von Preisig Schiffahrts-K.G., Emden bei der Schiffswerft Damen B.V. in Gorinchem in den Niederlanden mit der Bau Nummer 8202 und auf Kiel gelegt am 31. August 1984 im Auftrag von Damen bei Ravestein BV in Deest. (Eine Stahlbau Firma auch für Schiffbau mit Helgen). Während des Stapellaufs wird die Durchfahrt auf der Waal gesperrt. Vom Stapel gelaufen als SIX MADUN für Preisig Schiffahrts K.G. (Emden) im Frühjahr 1985. Abgeliefert am 5. Dezember 1985 an Madun Shipping Co. Ltd. (Jersey) (Management: Kapitän Paul Preisig, Herisau) und registriert in Nassau auf den Bahamas. Offizielle Nr.: 708805. Rufzeichen C6BJ7. Das Frachtschiff ist benannt nach dem Berg Badus oder Six Madun (rätoromanisch Piz Badus) der Gotthard-Gruppe in der Schweiz. Über seinen Gipfel auf 2'928 m ü. M. führt die Kantonsgrenze zwischen Graubünden und Uri. An seinem nordöstlichen Abhang liegt der Tomasee (Lai da Tuma), der als die offizielle Quelle des Rheins gilt. Ab dem 06.10.1989 wechselt das Management an Suisse-Outremer Reederei A.G.-Swiss Overseas Ship Management Corp. (P. Preisig, Herisau), Zürich. 1993 verkauft an Nanice Schiffahrts AG, Herisau, weiterhin registriert in Nassau (gleiches Management), nicht umbenannt. Im Februar 1995 verkauft an unbekannte israelische Eigner, Nassau und umbenannt in SUZIE. Im Mai 1995 weiterverkauft an Cussler International Inc. (British Virgin Islands) (Management: Emilios Logothetis Co., Piraeus), Monrovia. Neuer Name METE. Offizielle Nr.: 10240. Rufzeichen ELRU7. Im Februar 1999 verkauft an Wind Chime Shipping Ltd. (Management: Marimed Shipping Ltd., Limassol. / Operator: Marimed Agencies (U.K.) Ltd., London), Kingstown, St. Vincent & Grenadines und umbenannt in DAFI. Rufzeichen J8WG6. Später im Jahr 1999 umbenannt in KATJA. Im Januar 2000 Verkauf an Hänsel Schiffahrts GmbH & Co. KG M.S. "Henriette", Münster (Management: Hänsel Schiffahrts- und Bereederungs GmbH & Co. KG, Duisburg). Registriert in Emden, Flagge Antigua und Barbuda. Umbenennung in HENRIETTE. Rufzeichen: V2AU5. Im Oktober 2005 verkauft an Vox Marine SA, Sewastopol, Ukraine (Management: Yugreftransflot JSC-UKE, Sewastopol) umbenannt in VEGA und registriert in Bratislava, Slowakei. Rufzeichen: OMKH. Im November 2010 angekauft durch Titan Faith SA, Panama Management: Yugreftransflot JSC-UKE, Sewastopol) und registriert in Belize City. Offizielle Nr.: 011021789. Neues Rufzeichen: V3PP7. Im Juli 2011 verkauft an Fora Maritime Corp., Istanbul (Management: Voda Denizcilik Ic ve Dis Ticaret Ltd Sti (Voda Shipping), Kadıköy / Istanbul). Schiffsname und Flagge bleiben gleich. Im April 2017 umbenannt in VEGA 1 und registriert in Panama. Offizielle Nr.: 49390PEXT. Rufzeichen 3EDV7. Ist auf der ILO Webseite gelistet unter Abandonment of Seafarers Am 2. September 2021 wird das Schiff als VEGA 1 unter türkischer Flagge gemeldet mit dem Rufzeichen TCA6616. Am 2. November 2021 angekauft durch Hürişik Denizcilik Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi, Tuzla / Istanbul und umbenannt in ISIK 1. 9. Mai 2024 von Keumur Resources - FZE, Ajman, Vereinigte Arabische Emirate erworben und in KOPRU 1 umbenannt. Flagge: Palau, Heimathafen: Malakal Harbour. Rufzeichen: T8A4760 und MMSI: 511101404. Quellen:
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Historique des navires
Ce navire a été commandé par la Preisig Schiffahrts-K.G., de Emden auprès du chantier naval Damen B.V. à Gorinchem aux Pays-Bas avec le numéro de construction 8202 ; il a été mis en chantier le 31 août 1984 au près de la société Ravestein BV à Deest. (Une entreprise de construction métallique également spécialisée dans la construction des hélices). Lors de la mise à l'eau, le canal de la Waal a été fermé. Le navire est lancé comme SIX MADUN pour la Preisig Schiffahrts K.G. (Emden) au printemps 1985. Il est livré le 5 décembre 1985 à la Madun Shipping Co. Ltd (Jersey), gestion : capitaine Paul Preisig, Herisau, le navire étant enregistré à Nassau, aux Bahamas. Numéro officiel : 708805. Indicatif d'appel : C6BJ7. Le cargo porte le nom du Pic Badus ou Six Madun (Piz Badus en romanche), lequel fait partie du massif du Gothard, en Suisse. La frontière entre les cantons des Grisons et d’Uri passe par son sommet, à 2’928 mètres d'altitude. Sur son versant nord-est se trouve le lac Toma (Lai da Tuma), considéré comme la source officielle du Rhin. A partir du 06-10-1989, la gestion passe à Suisse-Outremer Reederei A.G.- Swiss Overseas Ship Management Corp. (P. Preisig, Herisau), Zurich. Vendu en février 1995 à des propriétaires israéliens inconnus, il reste enregistré à Nassau, mais le navire est rebaptisé SUZIE. Revendu en mai 1995 à la Cussler International Inc. (îles Vierges britanniques). La gestion est assuré par Emilios Logothetis Co, au Pirée, le navire étant enregistré à Monrovia. Nouveau nom : METE. Numéro officiel : 10240. Indicatif d'appel ELRU7. Il est vendu en février 1999 à la Wind Chime Shipping Ltd (gestion : Marimed Shipping Ltd, Limassol / opérateur : Marimed Agencies (U.K.) Ltd, Londres) ; il est enregistré à Kingstown, sur St. Vincent & les Grenadines et rebaptisé DAFI, avec l’indicatif d'appel J8WG6. Plus tard, en 1999, il est rebaptisé KATJA. En janvier 2000, vente à la Hänsel Schiffahrts GmbH & Co. KG M.S. "Henriette", de Münster ; la gestion est confiée à la Hänsel Schiffahrts- und Bereederungs GmbH & Co. KG, Duisburg. Le navire est enregistré à Emden, sous pavillon de Antigua et Barbuda et rebaptisé HENRIETTE, avec l’indicatif d'appel V2AU5. En octobre 2005, le navire est vendu à la Vox Marine SA, Sébastopol, en Ukraine (gestion : Yugreftransflot JSC-UKE, Sébastopol) ; rebaptisé VEGA, il est enregistré à Bratislava, en Slovaquie, avec l’indicatif d'appel OMKH. Acheté en novembre 2010 par la Titan Faith SA, au Panama (gestion : Yugreftransflot JSC-UKE, Sébastopol) et enregistré à Belize City avec le n° officiel 011021789 et le nouvel indicatif d’appel V3PP7. Vendu en juillet 2011 à la Fora Maritime Corp, Istanbul (gestion : Voda Denizcilik Ic ve Dis Ticaret Ltd Sti (Voda Shipping), le navire est enregistré à Kadıköy / Istanbul). Son nom et son pavillon restent les mêmes. Est répertorié sur le site de l'OIT sous Abandon du métier de marin. Le 2 septembre 2021, le navire figure comme VEGA 1, sous pavillon turc et avec l'indicatif TCA6616. Le 2 novembre 2021, il est acheté par Hürişik Denizcilik Sanayi Ve Ticaret Limited à Şirketi, Tuzla / Istanbul et rebaptisé ISIK 1. Le 05.12.2022, avec 37 ans d’âge, il serait encore en navigation et indiqué comme étant au mouillage dans le port turc de Bandirma. 9. Mai 2024 acheté par Keumur Resources - FZE, Ajman, Émirats arabes unis et rebaptisé KOPRU 1. Pavillon des Palaos, port d'immatriculation Malakal Harbour. Indicatif d'appel : T8A4760 et MMSI : 511101404. Sources :
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Cronistoria delle navi
Ordinata dalla Preising Schiffahrts-K.G., Emden presso il cantiere navale Damen B.V. di Groningen nei Paesi Bassi con il numero di costruzione 8202 e la chiglia era stata impostata il 31 agosto 1984 su incarico della Damen dalla Ravenstein BV di Deest (una impresa di costruzioni metalliche provvista di uno scalo per costruzioni navali). Durante il varo il transito del canale era stato bloccato. Varata nella primavera del 1985 come SIX MADUN per Preisig Schiffahrts K.G. (Emden). Consegnata nel 1985 alla Madun Shipping Co. Ltd., (Jersey) (management: Com.te Paul Preisig, Herisau e immatricolata a Nassau sulle Bahamas. Numero matricola: 708805. Nominativo internazionale: C6BJ7. La nave da carico è stata nominata secondo la montagna Badus o Six Madun (in lingua retoromana Piz Badus) nel gruppo del San Gottardo in Svizzera. Sulla cima a quota 2'928 s.l.m. passa il confine cantonale tra il cantone dei Gigioni e Uri. Al pendio nordest si trova il lago Lai da Toma, sorgente ufficiale del fiume Reno. 1993 ceduta alla Nanice Schiffahrts AG, Herisau, rimanendo immatricolata a Nassau (stessa gestione), nessun cambio nome. Nel febbraio 1995 venduta a proprietari israeliani ignoti, Nassau e rinominata SUZIE. Nel maggio 1995 rivenduta alla Cussler International Inc. (Isole Vergini Britanniche) (gestione: Emilios Logothetis Co., Pireo), Monrovia. Rinominata METE. Numero matricola: 10240. Nominativo internazionale: ELRU7. Nel febbraio 1999 ceduta alla Wind Chime Shipping Ltd. (Gestione: Marimed Shipping Ltd., Limassol. Operatore: Marmed Agencies (U.K.) Ltd., Londra), Kingstown, St. Vincent & the Grenadines e rinominata DAFI. Nominativo internazionale: J8WG6. Nel corso dell’anno 1999 rinominata KATJA. Gennaio 2000: venduta alla Hänsel Schiffahrts GmbH & Co. KG M.S. “Henriette”, Münster (gestione: Hänsel Schiffahrts- und Bereedungs GmbH & Co. KG, Duisburg). Immatricolata a Emden, bandiera Antigua e Barbuda. Rinominata HENRIETTE, Nominativo internazionale: V2AU5. Nell’ottobre 2005 acquisita dalla Vox Marine SA, Sewastopol, Ucraina (gestione: Yugreftransflot JSC-UKE, Sewastopol) e immatricolata a Belize City. Numero matricola: 011021789. Nuovo nominativo internazionale: V3PP7. Nel luglio 2011 passa alla Fora Maritime Corp., Istanbul (gestione: Voda Denizcilik Ic ve Dis Ticaret Ltd Sti (Voda Shipping), Kadiköy / Istanbul. Nome e proprietaria rimangono invariati. Aprile 2017: rinominata VEGA 1 e immatricolata a Panama. Numero matricola: 49390PEXT. Nominativo internazionale: 3EDV7. È elencato sul sito web dell'ILO alla voce Abbandono di marittimi. Il 2 settembre 2021 immatricolata come VEGA 1 sotto bandiera turca, nominativo internazionale: TCA6616. Il 2 novembre 2021 acquisita dalla Hürișik Denizcilik Sanayi Ve Ticaret Limited Șirketi, Tuzla / Istanbul e rinominata ISIK 1. Il 05-12-2022, con 37 anni sulle spalle, ancora in servizio e avvistata ancorata nel porto turco di Bandirma. 9. Maggio 2024 acquistata da Keumur Resources - FZE, Ajman, Emirati Arabi Uniti, e rinominata KOPRU 1. Bandiera di Palau, porto di registrazione Malakal Harbour. Segnale di chiamata: T8A4760 e MMSI: 511101404. Fonti:
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History
Ordered by Preisig Schiffahrts-K.G., Emden from the shipyard Damen B.V. in Gorinchem in the Netherlands with Yard / Hull number 8202 and laid down on 31 August 1984 on behalf of Damen at Ravestein BV in Deest. (A steel construction company also for shipbuilding with slipways). During the launch, the passage on the Waal will be closed). Launched as SIX MADUN for Preisig Schiffahrts K.G. (Emden) in the spring of 1985. Delivered on December 5, 1985 to Madun Shipping Co. Ltd. (Jersey) (Management: Captain Paul Preisig, Herisau) and registered in Nassau, Bahamas. Official number: 708805. Call sign C6BJ7. The cargo ship is named after the mountain Badus or Six Madun (Rhaeto-Romanic Piz Badus) of the Gotthard Group in Switzerland. Over its summit at 2,928 m above sea leve leads the canton border between Graubünden and Uri. On its north-eastern slope lies Lake Toma (Lai da Tuma), which is considered the official source of the Rhine. From October 6th, 1989 the management changed to Suisse-Outremer Reederei A.G.-Swiss Overseas Ship Management Corp. (P. Preisig, Herisau), Zurich. 1993 sold to Nanice Schiffahrts AG, Herisau, still registered in Nassau (same management), not renamed. In February 1995 sold to unknown Israeli owners, Nassau and renamed SUZIE. In May 1995 resold to Gussler International Inc. (British Virgin Islands) (Management: Emilios Logothetis Co., Piraeus), Monrovia. New name METE. Official No.: 10240. Call sign ELRU7. Sold to Wind Chime Shipping Ltd in February 1999. (Management: Marimed Shipping Ltd., Limassol. / Operator: Marimed Agencies (U.K.) Ltd., London) , Kingstown, St. Vincent & Grenadines and renamed DAFI. Call sign J8WG6. Later renamed KATJA in 1999. In January 2000 sold to Hänsel Schiffahrts GmbH & Co. KG m.s. "Henriette", Münster in Germany (Management: Hänsel Schiffahrts-und Bereederungs GmbH & Co. KG, Duisburg). Registered in Emden, Flag Antigua und Barbuda. Renamed HENRIETTE. Call sign: V2AU5. In October 2005 sold to Vox Marine SA, Sevastopol, Ukraine (Managemant: Yugreftransflot JSC-UKE, Sevastopol) renamed VEGA and registered in Bratislava, Slovakia. Callsign: OMKH. Purchased in November 2010 by Titan Faith SA, Panama Managemant: Yugreftransflot JSC-UKE, Sevastopol) and registered in Belize City. Official number: 011021789. New callsign: V3PP7. In July 2011 sold to Fora Maritime Corp., Istanbul (Management: Voda Denizcilik Ic ve Dis Ticaret Ltd Sti (Voda Shipping), Kadıköy / Istanbul). Ship name and flag remain the same. Renamed VEGA 1 in April 2017 and registered in Panama. Official No.: 49390PEXT. Callsign 3EDV7. Is listed on the ILO website under Abandonment of Seafarer On September 2, 2021 the ship will be reported as VEGA 1 under the Turkish flag with the callsign TCA6616. Purchased by Hürişik Denizcilik Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi, Tuzla / Istanbul on November 2, 2021 and renamed ISIK 1. 9. May 2024 purchased by Keumur Resources - FZE, Ajman, United Arab Emirates and renamed KOPRU 1. Palau flag, port of Registry Malakal Harbour. Call sign: T8A4760 and MMSI: 511101404. Sources:
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Auf Hoher See / On the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Outremer Reederei AG Zürich / © SwissShips / MB-Archiv
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Auf Hoher See / On the high seas
Bildherkunft / Photosource: © Suisse-Outremer Reederei AG Zürich / © SwissShips / MB-Archiv
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Auf dem Fluss Mersey in Liverpool am 12.07.1991 / On the River Mersey in Liverpool on 12 July 1991
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In Liverpool auf dem Mersey am 9. März 1992 / On the Mersey in Liverpool on 9 March 1992
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Rotterdam
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Unbekannter Hafen /
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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24.03.1992 Einlaufend Hafen Eemshaven / 24.03.1992 Inbound Port of Eemshaven
Bildherkunft / Photosource: © Frits Olinga
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24.03.1992 Einlaufend Hafen Eemshaven / 24.03.1992 Inbound Port of Eemshaven
Bildherkunft / Photosource: © Frits Olinga
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Wir suchen Fotos / Photographs wanted
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Diverse Photos
Laderaum mit Zellulose / Cargo space with cellulose
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Stahlcoils in Binnenschife löschen in Rotterdam / Unloading steel coils in inland vessels in Rotterdam
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Stahlcoils in Binnenschife löschen in Rotterdam / Unloading steel coils in inland vessels in Rotterdam
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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In Rotterdam
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Heckansicht in Rotterdam / Stern view in Rotterdam
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Enge Kanalfahrt in Italien am 18. Juli 1989 / Narrow canal journey in Italy on 18 July 1989
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Kapitän Schickli und jungen Passagieren die an Land sind / Captain Schickli and young passengers who are ashore
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Capt. P. Schickli 28.7.1989
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Holzdeckslast am 3. August 1989 / Timber deck cargo on 3 August 1989
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Bugansicht / Bow view
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Passagiere auf der Brückennock / Passengers on the bridge wing
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Hochgefahrenes Steuerhaus / Elevated wheelhouse
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Rettungsboot / Lifeboat
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Peter Schickli
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Wir suchen Fotos / Photographs wanted
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später als / later as Cuxhaven 22. Juli 2005
Bildherkunft / Photosource: © Andreas Spörri |
Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar
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später als / later as Vor Tarifa am 31.10.2006 / Off Tarifa on 31 October 2006
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Castellon August 20, 2007
Bildherkunft / Photosource: © Capt. Manuel Hernández Lafuente |
Istanbul Juyl 4, 2016
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Wir suchen Fotos / Photographs wanted
Bildherkunft / Photosource: © SwissShips / © FotoMar |